Liščí noc 2012

04.02.2012 17:00

V sobotu 4. února 2012 pořádala spřátelená honitba Svrkyně již třetí ročník „Liščí noci“. Z honitby Budeč bylo pozváno 6 myslivců, celkem se akce zúčastnilo dvacet myslivců. A je třeba dodat, že mezi lovci byly i dvě ženy. 

V pět hodin odpoledne jsme se sešli v klubovně MS Svrkyně, kde jsme se mohli před náročným lovem posilnit dršťkovkou a kančím gulášem. Svrkyňský hospodář Petr Kadlec nás seznámil s pravidly lovu, které jsme dostali i písemně. Úkol zněl: vydržet na určeném posedu pokud možno do půlnoci a ulovit lišku.

Kolem devatenácté hodiny už jsme seděli na posedech. Teplota? -13°C!

Okolí mého posedu na „Ostrůvku“ u Trňáku bylo bohužel bez sněhu, takže lišku bych viděl jen s pomocí dalekohledu. Ta ale nepřišla. Jen 3 zajíci a dva kusy srnčí. Tak jsem vydržel do 22 hodin a už se těšil na teplou polévku. Nic lepšího na zahřátí jsem si dát nemohl, řidiče jsem neměl.

V klubovně jsem byl druhý. Předběhl mne jen ředitel zdejších střeleckých závodů pan Říha. Ale po chvíli už doráželi další lovci, všichni více či méně zmrzlí. A kdo přišel poslední? Podle očekávání Míra Slanina.

Liška byla ulovena jedna, dvě chybeny. Někomu prošla i prasata, střílet se nedalo.

Díky péči o skvělé pohoštění a příjemné klubovně se večer vydařil. Snad se bude opakovat i příští rok, jistě i za větší účasti našich myslivců. Lov totiž může samozřejmě, stejně jako nyní, probíhat i v naší honitbě.

Liška ulovená těžkou kulí se na focení moc nehodila, tak přikládám pár fotek jen z té pohodlnější části večera. 

Petr Frühauf

Fotogalerie: Liščí noc 2012